BMW E39 -zaprezentowany w 1998 roku na salonie w Genewie, produkcja rozpoczęła się w październiku tego samego roku. W sumie wyprodukowano 20,482 E39 M5 od 1998 do 2003.

BMW M produkowało trzy różne wersje E39 M5, europejską zwaną (LHD) i wersję na rynek angielski i japoński (RHD versions), w produkcji była także wersja na rynek Ameryki Północnej, E39 M5 był sportowym sedanem bazującym na modelu serii „5”. Po raz trzeci inżynierowie z M-Motorsport postanowili zbudować coś niezwykłego na podwoziu popularnej „piątki” po bardzo udanym, modelu E34 M5 z lat 1989-1995.

Ten niepozorny samochód bawarskiej firmy charakteryzował się osiągami godnymi aut typowo sportowych – 400-konny, 5-litrowy silnik V8 pozwalał na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie 5,3 s. Jak większość aut tego typu posiada blokadę prędkości – do 250 km/h, po jej zdjęciu bez problemu pojazd może rozpędzić się do około 300 km/h. – Tyle na temat naszej M5 mówi Wikipedia… a życie dość podobnie.

 

Samochód choć klasa sama w sobie, to układ wydechowy przy takim motorze chodzi jak w Priusie 😀

Z tylu jest takie wytłumienie, że zamiast ryku, słychać ciche popierdywanie…

Jeśli chodzi o modyfikacje wykonane przez zespół BAQgarage, to nie było ich zbyt wiele, bo klient zdecydował się tylko na końcowe tłumiki. Wybór jak najbardziej dobry, bo M5 trochę się ożywiło, ale nie jest za głośno.

Poniżej jak zwykle kilka fotek i małe porównanie 😉